فصل تجارت فاركس

اول از همه چيز بهتر است حقيقت را درباره بازار فاركس بدانيد. طبق آمارهايي كه خود بروكرها مطرح مي‌كنند، بيش از 75 درصد تريدرها، متضرر ميشوند. اين حقيقتي است كه در بازار فاركس وجود داشته و باز هم افراد جديد، بدون دانش وآگاهي كافي، وارد اين حوزه‌ي سرمايه‌گذاري مي‌شوند. شكي وجود ندارد كه بازار فاركس، در حال حاضر بزرگترين بازار دنيا از لحاظ حجم مبادلات مالي روزانه بوده و توانسته سرمايه‌ي بسيار زيادي را براي بعضي از تريدرها ايجاد كند. اما اين بدان معنا نيست كه با وارد شدن به اين بازار مي‌توان با خيال آسوده و بدون دغدغه، درآمد خالص ايجاد كرد. در اين بازار (همانند تمامي بازارهاي سرمايه‌گذاري)، بايد دانش كافي را داشت و ابزارهاي كاربردي را شناخت تا بتوان به درآمد مناسبي رسيد.

فاركس چيست

فاركس ترجمه Foreign Exchange و به معناي تبادل ارزها است. شايد براي شما سوال شود كه چرا بازار فاركس اين حجم از تبادلات مالي روزانه را دارد؟ پاسخ ساده است. به اين دليل كه كشورها نمي‌توانند بدون همكاري با يكديگر، در صنعت، كشاورزي، اقتصاد و … موفق باشند. هيچ محصولي در دنيا نيست كه به صورت كامل در يك كشور توليد شود. براي مثال، بسياري از قطعات الكترونيكي استفاده شده در خودروها (مثلا محصولات تويوتا) توسط شركت زيمنس آلمان توليد مي‌شود. مسئول خريد شركت تويوتا بايد از موجودي نقدي شركت (احتمالا ين ژاپن) براي خريد قطعات آلماني (احتمالا بر مبناي يورو) استفاده كند. اما به ازاي هر يك يورو، چند ين بايد پرداخت شود؟ چه چيزي اين برابري ارزها در مقابل يكديگر را مشخص مي‌كند؟

بازار فاركس اين برابري ارزها را مشخص مي‌كند. در حقيقت، عرضه و تقاضايي كه در بازار فاركس شكل مي‌گيرد، مبنايي براي تعيين ارزش ارزها در مقابل يكديگر است. بهتر است بدانيد كه بخش بسيار كوچكي از افراد حاضر در بازار فاركس، تريدرها (سرمايه‌گذاراني همچون من و شما) بوده و بيشتر فعاليت مربوط به عرضه و تقاضاي ايجاد شده بر مبناي ارتباط ميان اقتصاد و صنعت كشورها با يكديگر است. اين اتفاق همه روزه در جريان بوده و تريدرها، بخش كوچكي از آن هستند. به همين دليل هم هنگام سخنراني رييس جمهور آمريكا و يا اتخاذ تصميم‌هاي جديد در فدرال رزرو آمريكا (بانك مركزي آمريكا)، ارزش دلار در مقابل ساير ارزهاي جهان، نوسانات قابل توجهي دارد.

بروكر فاركس چيست ؟

 

بروكر (Broker) رابط بين خريدار و فروشنده است اين ساده ترين تعريفي است كه ميتوان براي بروكر ارائه داد.ماهيت غير متمركز بازار فاركس باعث شكل گيري يك كارگزاري و قوانين بين المللي در اين بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خريدار هم فروشنده در اين بازار فعاليت دارند و كارگزاران رابط بين خريداران و فروشندگان در اين بازار هستند كه از طريق يك كانال بين بانكي اين تراكنش ها را انجام مي دهند. زماني كه تريدر يك جفت ارز را در بازار فاركس خريداري ميكند بدين معني است كه يك فروشنده ديگر دقيقا در حال فروش همين جفت ارز است.

حال اگر بروكري در ميان نبود يك تريدر چگونه متوجه شود كسي قصد فروش جفت ارزي را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجي كند؟ چگونه فرآيند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

 

براي انتخاب يك بروكر فاركس شما بايد موارد و مسائل مختلفي را مورد بررسي قرار دهيد اموري مانند اعتبار بروكر فاركس يا قدمت و سابقه آن يا بررسي شكايات مطرح شده از آن بروكر و حتي ليست خدمات ارائه شده از طرف بروكر فاركس مورد نظر شما.

يكي از سايتهايي كه تمامي اين موارد را از معرفي بروكر فاركس تا بررسي و نقد را بصورت كاملا رايگان و يكجا براي شما فراهم كرده است سايت تجارت فاركس است كه ميتوانيد از خدمات آن بصورت رايگان استفاده كنيد.

بعنوان مثال در مقاله اي در سايت تجارت فاركس در كنار معرفي و نقد و بررسي بروكر اوربكس آموزشهاي مورد نياز اين بروكر فاركس مانند آموزش افتتاح حساب در بروكر آلپاري يا حتي مقايسه بروكر آلپاري با بروكرهاي ديگر نيز آورده شده است تا مخاطب اين بروكر با دقت نظر بيشتر بتواند نسبت به انتخاب بروكر خود اقدام كند.

بهترين سايت آموزش فاركس كدام است ؟

همانطور كه ميدانيد براي وارد شدن به هر شغل و حرفه اي شما نياز داريد تا آموزش ببينيد.براي ورود به بازار فاركس نيز سايتهاي مختلفي وجود دارد كه اقدام به ارائه خدمات آموزش فاركس ميكنند اما آنچه در بين همه آنها عموميت دارد اين است كه تمامي اين سايتها آموزش هاي خود را بصورت پكيج يا دوره هاي آموزشي به فروش ميرسانند و شما نميتوانيد مطمئن باشيد كه در قبال هزينه اي كه ميكنيد آيا واقعا يك آموزش مفيد و كاربردي را دريافت ميكنيد.

ما چندين سايت و پكيج هاي آنها را بررسي و خريداري كرديم تا با محتوي آنها بيشتر آشنا شويم بدون تعارف تمامي آموزش هاي موجود در اين سايتها و پكيج ها همان مواردي بودند كه در سرتاسر اينترنت به رايگان در دسترس شما قرار گرفته است.

اما بهترين آموزش فاركس را در سايت تجارت فاركس يافتيم كه تمامي آنچه شما نياز داريد را از سطح مبتدي تا حرفه اي بصورت تصويري و گام بگام در قالب دوره رايگان منتشر كرده است.

 

آشنايي با تجارت فاركس

با يك جستجوي ساده، صدها وبسايت آموزشي مختلف را براي يادگيري پيدا خواهيد كرد. شكي وجود ندارد كه بهترين مرجع براي يادگيري سرمايه‌گذاري در بازار فاركس، يك مرجع انگليسي زبان است. اما از آنجاييكه يادگيري به زبان فارسي راحتتر است، مي‌توانيد همان منابع را به زبان فارسي بخوانيد. يكي از بهترين سايت ‌هاي آموزش بازار فاركس به زبان فارسي را در اين وبسايت مشاهده كنيد. در اين سلسله مقالات، صفر تا صد (از مبتدي تا كاملا پيشرفته) آموزش‌هاي لازم بازار فاركس در اختيار شما قرار داده شده است.

اين دوره هاي مدون توسط گروه تجارت فاركس با بيش از 15 سال سابقه‌ي فعاليت  در Forex تدوين شده تا بهترين منابع در اختيار تريدرهاي ايراني قرار بگيرد. از آنجاييكه يادگيري با استفاده از تصوير و ويدئو، قطعا بهتر از متون طولاني و خشك است، تجارت فاركس هر كجا كه لازم بود، ويدئوها را در اختيار مخاطبان قرار داده است. تمامي ويدئوها در آپارات آپلود شده‌اند تا مصرف اينترنت شما به حداقل ممكن رسيده و با سرعت بيشتري، دوره‌ي آموزشي مورد نياز خود را تكميل كنيد.

خدمات سايت تجارت فاركس محدود به آموزش فاركس نيست و خدماتي چون معرفي و نقد و بررسي بروكرهاي فاركس يا معرفي و آموزش انواع انديكاتور فاركس و اكسپرت فاركس به همراه لينك دانلود آنها را نيز به سادگي در دسترس شما قرار داده است.

واريز و برداشت فاركس چگونه است ؟

شما در هر شغلي كه فعال باشيد يقينا به دنبال كسب در آمد هستيد و براي سرگرمي در آن مشغول به فعاليت نشده ايد.در فاركس نيز فعاليت شما بايد منجر به كسب در آمد شود.شما براي فعاليت در فاركس هم نياز به واريز سرمايه و شروع به كار داريد و هم نياز به برداشت سرمايه و سود خود خواهيد داشت.

روشهاي مختلفي براي واريز و برداشت فاركس وجود دارد كه توسط بروكر هاي فاركس در دسترس شما قرار ميگيرند روشهايي مانند استفاده از وبماني يا پرفكت ماني يا روش واريز و برداشت ريالي.

بعنوان مثال در بروكر آلپاري روشهاي واريز و برداشت مختلفي داريد استفاده از رمز ارزها يا وبماني يا پرفكت ماني كه تمامي اين موارد هزينه بالايي دارد و با كميسيون همراه خواهد بود اما يك روش ديگر هم از سمت بروكر آلپاري براي واريز و برداشت ارائه ميشود و آن واريز و برداشت ريالي بروكر آلپاري است.

در روش واريز و برداشت ريالي دلار بروكر آلپاري شما از طريق صرافي وي شارژ ميتوانيد اقدام به خريد يا فروش موجودي چه سرمايه و چه درآمد خود كنيد و در كمتر از 15 دقيقه اين فرايند را چه واريز باشد و چه برداشت باشد بصورت ريالي تكميل كنيد.

هرچند روشهاي ديگري نيز وجود دارند اما آنچه مهم است براي فارسي زبانان چه در ايران چه افغانستان و چه كشورهاي ديگري چون تاجيكستان استفاده از روش واريز و برداشتي بايد مورد توجه قرار بگيرد كه بدون كميسيون باشد و به سريعترين شكل ممكن صورت بگيرد. عموما در بروكرهاي معتبر فاركس روش ريالي كه توسط صرافي هاي آنلاين صورت ميگيرد بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد و ميتوان از صرافي هاي فاركس مانند وي شارژ استفاده كنيد كافي است در گوگل سرچ كنيد وي شارژ تا با اين صرافي يا هر صرافي ديگر آشنا شويد.



نمايش اطلاعات اين پست
صفحات وبلاگ
[ ]

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی